petek, 1. avgust 2014

Rabljena otroška oblačila

Uporaba ali celo nakup rabljenih oblačil za dojenčke in malčke je v zadnjih letih 'in'. Tudi moja fanta nosita pretežno rabljena oblačila, ki smo jih dobili od moje sestre ali celo moje tete. Sem zato slaba mama?

Včeraj sem na nekem forumu prebrala prebir o rabljenih otroških oblačilih. Avtorica je imela popolnoma legitimen problem: oblačila za dojenčka je dobila od različnih prijateljic in ni vedela, kako naj zagotovi, da bo znala vsa tudi pravilno vrniti. Njena razmišljanja pa so zbudila splošno zgražanje o tem, kako nepotrebno je tako mešetarjenje, češ da si lahko privošči nakup novih ali nakup rabljenih. Nekatere so rabljena zmotila v celoti, češ da ubogi malčki potem okoli hodijo v spranih oblačilih.

Kot rečeno, moja fanta nosita oblačila sestrinih dveh otrok, nekatera celo tista, ki sta jih nosila moj bratranec-študent in njegova sestra. (Previjalka, na kateri sta oba mulčka dobivala nove plenice, je bratrančeva.) In ja, nekatera oblačila so malce popackana, druga malce sprana. Večina je odlično ohranjena, saj se je skozi 6 otrok nabralo toliko robe, da je vsak kos nošen le nekajkrat. Nič v primerjavi s tem, koliko jaz, na primer, ponosim svoje obleke.

Spomnim se svojega otroštva. S sestro sva pogosto dedovali oblačila moje tete, ki je bila precej mlajša od moje mame in izredno vitka. To sicer ne pomeni, da nisva imeli novih oblačil - mama nama je pletla in šivala, gotovo tudi kupovala, čeprav se slednjih oblačil praktično ne spomnim. Niso bila pomembna. Dejansko sem komaj pred enim letom zavrgla majico, ki sem jo dobila od tete kakih 20 let nazaj. Bila je oguljena, potrgana, a udobna. Ven sicer nisem šla več v njej, a doma sem jo še vedno nosila.

Skratka, res ne vem, zakaj bi bila izposojena oblačila problematična. Ne gre le za prihranjen denar, ki ga res ni potrebno zapraviti, pač pa tudi za znižanje porabe resursov, ki bi jih izdelava novih oblačil zahtevala. Se pa strinjam s prav tako prebranim komentarjem, da je dvolično, da mamice, ki si za otroke sposojajo oblačila, nobene majice ali hlač ne nosijo več kot eno sezono.

Kaj pa ve, imajo vaši otroci nova ali rabljena oblačila?

Ni komentarjev:

Objavite komentar