četrtek, 12. december 2013

Kapica za novorojenčka ti si

Najbolj luštno je štrikati za otročke. Prvič se nikoli ne pritožijo, da jim kaj ni všeč, drugič pa so majceni in take so tudi pletenine zanje - torej hitro narejene. Štrikanje za novorojenčke je sploh nekaj posebnega. Nekakšna topla dobrodošlica v svet. Mojemu običajnemu pomisleku, če bo staršem darilo sploh všeč, se je v preteklih letih pridružil še ta, da ima novorojenček lahko babice ali prababice, ki bodo zanj štrikale in bodo užaljene, če bo nosil tuje pletenine. Zato za otročke izven družine pletem redko. Ampak tokrat sem naredila izjemo.


Bodoči očka mi je namreč večkrat posredoval povezave na geekovske pletenine, po čemer sem sklepala, da bodoča mami ne plete, poleg tega pa sem mu nekoč v hecu tudi omenila, da mu bom napletla kapico za otroka, ko ga bo imel. Takrat sva sicer govorila o Spock kapici, ampak Yoda kapica je za novorojenčka veliko bolj simpatična in primerna!


Nauk projekta:
Dojenčki ponavadi zamujajo. Razen, ko zamujaš s pripravo darila.


No, to dete je na svet prijokalo pred štirinajstimi dnevi, dolgo po tistem hecu. V pričakovanju sem se kvačkanja lotila že prej - a najprej je bila kapica premajhna, potem so bila ušesa narobe (2x) in končno, ko je dete torej staro 2 tedna, mi je uspelo. Sicer mislim, da mu bo malce prevelika, a zato bo spomladi prišla toliko bolj prav. Za čepice z dodatki je tako ali tako bolje, če otrok že sedi pokonci - pridejo bolj do izraza.

Spodnja navodila so bolj opomnik zame, recimo prehodov med vrstami ne opisujem, ampak morda koristijo še komu.

Kapica:
1: SC 10 v čarobno zanko (10)
2:  *DC 2* v vsak SC (20)
3: *DC 2 DC 1* 10x (30)
4: *DC 2 DC 1 DC 1* 10x (40)
5: *DC 2 DC 1 DC 1 DC 1* 10x (50)
6: 50 HDC (fl) (50)
7: *HDC 2 (fl+bl) HDC 1 HDC 1 HDC 1 HDC 1* 10x (60)
8: *HDC 2 (fl+bl) HDC 1 HDC 1 HDC 1 HDC 1 HDC 1* 10x (70)
9-12: HDC (fl) x70
13: *HDC (fl) HDC (bl)* x 35 (70)
14: SC obroba

Ušeska:
1: CH 20
2: SC 18
3: DCtog2 DC 16
4: DCtog2 DC 15 (16)
5: DCtog2 DC 1 DCtog2 DC 9 DCtog2 (13)
6: DCtog2 DC 7 DCtog2 2 (10)
7: DC 4 DCtog2  DC 4 (9)
8: DCtog2 DC 5 DCtog2 (7)
9: DCtog2 DC 1 DCtog2 DC 2 (5)
10: DCtog2 DC 1 DCtog2 (3)
11: DCtog3
12: SC obroba

Kapica je zelo preprosta, lepo raztegljiva in malce rebričasta, kar se mi zdi za Yodo primerno. Ušeska so malo bolj komplicirana, ker morajo stati - štrleti iz glave, ne da bi se povešala. Ker oblika ni povsem simetrična, je pomembno tudi, da je končna SC obroba enkrat narejena v smeri pletenja, drugič v nasprotni smeri (in torej v končni, prišiti, verziji pri obeh gleda naprej). Ušesa sem sicer dvakrat naredila prevelika in, ko so se povesila, je bil res žalosten Yoda. Sedaj lepo štrlijo, kot se zagre.

Na hitro sem kapico seveda potestirala na našem 8-mesečniku, ki mu je malo premajhna, pa tudi nosit je ni maral (Kunstbanauze!), da je nastala ena semi-uporabna fotkica. Upam, da bodo mladi starši delili vsaj košček mojega navdušenja, malemu škratu pa, da ostane kakšna fotka, kako kul je bil že v svojh prvih dneh. Sicer pa, may the force be with him, seveda!

Ni komentarjev:

Objavite komentar